Köpvillkor för privatpersoner hos Dunke Design AB

  1. Köpvillkor

Följande köpvillkor avser offert och försäljning av produkter på Dunke Design AB:s (hädan efter kallad ”oss”) hemsida (www.dunkedesign.se), ägs och underhålls av:

Dunke Design AB

Tenngjutargränd 1 b

129 40 HÄGERSTEN

SVERIGE

Org nr: 559003-0713

Dessa köpvillkor är tillämpliga där svensk eller annan lämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för oss. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida www.kov.se. För Företagskunder hänvisar vi till vårt dokument ”Allmänna försäljningsvillkor företag 2017-05-10 (Dunke Design AB)”.

  1. Kund- och personuppgiftspolicy

All information som delas med oss används bara för att kunna erbjuda mesta möjliga service runt din köpprocess. All information du delar med oss är strikt konfidentiell och i överensstämmande med nya dataskyddsförordningen GDPR.

De uppgifter du delar med oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelse till dig och om vi behöver kontakta dig. När du handlar hos oss så registreras du automatiskt för våra nyhetsbrev. Om du inte vill ha vårt nyhetsbrev så avregistrerar du dig enkelt via en länk i mailets fotnot. Övriga personuppgifter används för att ge dig bästa möjliga hjälp före, under och efter köp. I och med att du besöker vår webbsida och anger personuppgifter vid köptillfället samtycker du till behandling av dina personuppgifter. Alla som besöker webbplatsen lämnar också elektroniska spår som kan utgöra personutgifter. Vi använder oss av cookies för att lagra information om pågående köp. I och med besök på vår webbplats samtycker du till detta. Vill du inte tillåta cookies kan du undvika det genom att ändra i inställningar på din webbläsare. Personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter hos oss är Jörgen Brorsson.

Vid distribution av våra produkter lämnas nödvändiga personuppgifter till speditörer för att kunna fullgöra leverans. Du som kund har alltid rätt att få dina personuppgifter raderade på begäran, kontakta oss i så fall. Vi använder tillfälligtvis ”third party beacons” (Google Analytics) för att analysera var våra besökare går och vad de gör under besöket på vår webbsida.

Vi reserverar oss rätten att närsomhelst ändra denna policy, vänligen ta en titt här med jämna mellanrum.

  1. Innehåll – Produkttillgänglighet & Tekniska Beskrivningar (Reservation för fel)

Vår ambition är att alltid hålla denna webbsida så uppdaterad och informationskorrekt som möjligt. Vi reserverar oss dock för eventuella fel kring produktinformation, prisändringar, produkter som tagit slut på lager och liknande händelser. Vi reserverar oss även för att vissa bilder kan skilja sig mot produktens verkliga utseende beroende på skärm-, upplösning och färginställningar på din dataskärm.

Vid eventuell saldofel, att en vara utgått ur sortimentet, eller att felaktigt pris presenterats förbehåller vi oss rätten att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalt belopp med samma metod som valdes vid själva köpet.

  1. Priser

Alla priser är i SEK inklusive moms. Priserna som framgår är alltid de aktuella. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkning eller prishöjning som presenteras i vår webbshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. Returer görs till samma priser som köpet.

  1. Orderläggning

Vår webshop www.dunkedesign.se är öppen 24h om dygnet.

Du måste vara 18 år och ha giltigt kreditkort för att kunna köpa on-line.

Hur genomför man en order:

  • När du valt vara, klicka på ”lägg i varukorgen”. I varukorgen, klicka på ”check-out” när du är färdig med din beställning.
  • Fullfölj ditt köp genom att fylla i namn och adressuppgifter. Du kan kontrollera hela ditt köp med totalbelopp innan du går vidare. Klicka sedan vidare ”gå till betalning” när du fyllt i all efterfrågad information.
  • När du uppgett dina betalningsuppgifter och”genomför köp” så har ett bindande köpeavtal mellan dig och Dunke Design AB upprättats.
  • I detta stadie är din order fortfarande öppen för vår slutliga bekräftelse. När vi accepterat din order kontrolleras att det finns täckning på angivet kreditkort alternativt att du är kreditvärdig. Vi drar inte kostnaden omedelbart på ditt kort utan följer normal handelsprocess med en reservation innan beloppet slutligen dras från ditt konto någon dag senare. Finns det ingen täckning för ditt köp kommer ordern avbrytas här.
  1. Säker betalning

Alla priser inkluderar svensk moms.

Vi använder oss av två olika företag som hanterar betalningslösningar; PayPal och Billmate.

Du har fyra olika betalningsalternativ till dina köp;

  • PayPal (www.paypal.com)
  • Billmate Cardpay (billmate.se)
  • Billmate Invoice – betala inom 14 dagar (www.billmate.se)
  • Billmate Partpayment – Från 504 sek/månad (www.billmate.se) 

    Vill du specifikt läsa om hur Billmate behandlar dina personuppgifter hänvisar vi till www.billmate.se/integritetspolicy/

    Vill du specifikt läsa om hur PayPal behandlar dina personuppgifter hänvisar vi till https://www.paypal.com/au/webapps/mpp/ua/privacy-full

    1. Tull & Importavgifter

    Om din angivna leveransadress är utanför EU, betalar du som köpare kostnader och avgifter kopplade till införtullning och import. Dessa kostnader brukar vanligtvis avkrävas av dig så fort godset når gränsen till ditt land. Vi har tyvärr ingen kontroll över tullkostnader och avgifter och kan därför inte upplysa om hur mycket det kommer att kosta dig. Kostnaderna varierar från land till land. Vänligen kontakta din lokala tullmyndighet för vidare information.

    1. Leverans inom Norden

    Din beställning behandlas och levereras så snabbt som är möjligt av oss. Beroende på din bostadsort varierar det vilket transportföretag som kommer distribuera dina varor.

    Vi erbjuder fri frakt inom Sverige (gäller ej Games). Vi erbjuder fri frakt till Danmark och Finland med undantag för ”Seating” och ”Games”. För norska kunder gäller särskilda villkor, kontakta oss för prisuppgifter och villkor.

    För större möbler som matbord, soffor, sängar, hyllsystem etc, ingår fri frakt till din ytterdörr/tomtgräns, s k ”Curbside”. För stolar, pallar och mindre varor ingår normalt frakt till ditt närmsta DHL ServicePoint ombud där du avhämtar varan.

    Önskas mer serviceanpassad leverans som t ex inbärning, vänligen kontakta oss för prisuppgift på info@dunkedesign.se. För våra företagskunders beställningar erbjuder vi företagsanpassade leveranssätt.

    1. Leverans utanför norden

    Vi skickar gods över hela Europa. Fraktkostnaden varierar beroende på volym och vilket land du önskar varorna skickade till. Kontakta oss för prisuppgift på info@dunkedesign.se.

    Vi reserverar oss för att det i vissa länder kan finnas en distributör som för vissa produkter kan ha försäljningsrättigheter. I de fall detta gäller förmedlar vi gärna kontakten så du kan fullfölja ditt köp lokalt.

    1. Avbeställning av order

    Du kan avbeställa din order om godset fortfarande inte har lämnat vårt lager. Har godset lämnat kommer ordern levereras till dig och du får då hantera det hela som en normal retur (vänligen se vårt avsnitt om ”Ångerrätt”).

    Specialtillverkade produkter kan inte avbeställas. Så fort betalning är utförd är en bindande order juridiskt upprättad. Köpet kan vare sig hävas eller återbetalas. Specialprodukter innefattar t ex specialanpassade tyger, färger, mått eller allmänna modifieringar utifrån en standardprodukt.

    1. Outlöst försändelse

    För försändelse som ej löses ut eller vid vägran av varumottagande varpå godset går i retur till vårt lager, debiteras en avgift om 700 kr för kostnader uppkomna i samband med returhantering och frakt. Vid upprepade försök att leverera ut gods till dig debiteras avgiften en gång per outlöst försändelse.

    1. Ångerrätt

    I enlighet med Distanshandelslagen har du som privatperson 14 dagar på dig att ångra ditt köp från dagen då du mottog varan.

    När du mottagit varan har du rätt att försiktigt besiktiga och pröva den. Om varan och förpackningen har använts på ett icke aktsamt sätt bär du som kund ansvar för att varan tappat i värde. När vi mottagit den returnerande varan och utfört mottagningskontroll kommer vi meddela dig om varan går att sälja som ny eller tvingas pris reduceras.

    Efter att vi informerat dig kommer återbetalning ske med reducering för eventuellt uppstådd värdeminskning.

    När vi mottar din returnerade vara i fullgott och åter säljbart skick kommer vi göra en återbetalning i överensstämmelse med ditt inköpspris, inklusive kostanden för frakten som ingick i ditt köp. Vi betalar dock inte din returfrakt. Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid själva köpet. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att du delgett oss din önskan att nyttja din ångerrätt, dock inte förrän din returnerade vara ankommit vårt lager.

    1. Retur av varor

    Fraktkostnaden vid en retur betalas av dig som kund och inte av oss. Du ansvarar också för bokning av själva transporten. För större order kan vi hjälpa till att arrangera en fraktbokning. Tänk på att du som kund i alla avseenden är ansvarig för en returfrakt till dess att den nått vårt lager. Skador uppkomna under returfrakten är under ditt ansvar.

    Var mycket noga med att spara originalkartonger och packa varan på ett säkert sätt så inga skador uppstår på produkten eller emballaget. Spara din fraktsedel och sändningsnummer som bevis tills du mottagit meddelande från oss att varan ankommit vårt lager.

    Vänligen kontakta oss innan samtliga returer på info@dunkedesing.se.

    Hur gör man en retur:

    • Skicka ett mail till info@dunkedesign.se inom 14 dagar efter att du mottagit din vara om du önskar nyttja din ångerrätt.
    • Skicka din vara i sin originalkartong inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt.
    • Fyll i vår returblankett och bifoga varan du returnerar.
    • Returfrakt bekostas och arrangeras av dig som kund. Vill du ha våra rekommendationer med vem godset kan fraktas, vänligen kontakta oss på info@dunkedesign.se.
    • Vi kommer återbetala dina pengar inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att nytta din ångerrätt. Dock sker ingen återbetalning förrän vi mottagit varan på vårt lager för kontroll.
    • Om den returnerade varan inte anländer till oss i sin originalkartong och/eller inte är i samma skick som när du fick den, kan avdrag för värdeminskning komma att ske och regleras därefter. 

      Vår returadress är:

      Dunke Design AB

      C/O LGT Logistics AB

      Lagerhus 2

      Verkstadsgatan 15

      543 23  TIBRO

      1. Garanti & Reklamation

      Vårt mål är att alla våra kunder ska få varor av hög kvalitet. Om något inte motsvarar dina förväntningar när du mottagit din vara eller att leveransen inte är identisk med ditt köp, vänligen kontakta oss omgående på info@dunkedesign.se.

      OBS! Du som kund är skyldig att kontrollera dina varor vid ankomst. Reklamation av skador som uppstått under transporten (transportskador) måste anmälas till oss senast 7 dagar efter att du mottog varan. Därefter tappar Dunke Design AB möjligheten att ställa transportören skyldig för uppkomna skador.

      När du anmäler din skada eller upptäcker något som inte stämmer med ditt köp, vänligen uppge ditt ordernummer, en beskrivning av skadan om vad som är fel samt gärna några bifogade bilder.

      Vi säljer våra produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om något är fel med produkten ber vi dig meddela oss så fort skadan upptäcks. I ett försa läge undersöker vi möjligheten att laga din vara. Går inte det erbjuder vi dig antingen en ny vara, rabatt eller retur med återbetalning. Detta bedöms från fall till fall. Om din reklamation har briser helt i enlighet med din beskrivning står vi självklart för returkostnader. För arrangering av returfrakt, vänligen kontakta oss på info@dunkedesign.se.

      1. Force Majeure

      Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrade omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, viket innebär att Dunke Design AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

      1. Tvist

      Konsument: Tvist i anledning av detta avtal prövas av Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas

     

 

 

 

Close Menu
Select your currency
EUR Euro
Join Waitlist We will inform you when the product arrives in stock. Just leave your valid email address below.
Email Quantity We won't share your address with anybody else.
×

Cart