H&M öppnar sin första flagskeppsbutik i Spanien. Fyra våningar högt och 5000 kvadratmeter stort i anrik byggnad på Passeig de Gracia, Barcelona. Till H&M’s utbud av kläder och inredning adderas här också möjlighet att förtära dryck och kulinarisk mat. Inspirationen till konceptet har hämtats från publika ytor, museum och samtida arkitektur. En helhjärtad satsning av H&M i konkurrenten Zara’s hemland.
H&M Home har tilldelats ett helt plan av den fyra våningar höga satsningen och det är här som Dunkes möbler från District Eight återigen får vara en del av den förhöjda shoppingupplevelsen.
“Vi är väldigt glada för samarbetet med Dunke Design och att det är med oss och höjer shoppingupplevelsen även i Barcelona” säger Camilla Henriksson, Head of marketing and Store development & Visual, H&M Home.
För oss på Dunke är det otroligt roligt att H&M tar med oss ut i Europa. Vårt samarbete här i Stockholm har varit en fullträff. Vår samverkan har överträffat förväntningarna för båda parter och kundernas respons och lovord bara fortsätter. Att även få förtroendet att vara med i satsningen i Spanien är hedrande.